tirsdag, januar 27, 2009

7 ting som ingen egentlig behøver vite?

OK, jeg synes jo egentlig det er ganske gøy å lese hva andre skriver. Jeg tar opp hansken fra Jørn.
  1. Jeg må innrømme det, jeg har halvannen km til jobb - og kjører. "Because I deserve it", vel - det hender en og annen gang at jeg går, men jeg må innrømme at Mazdaen står her på skoleplassen idag og.
  2. Jeg har stemt på alle politiske partier inkludert det rødeste røde med unntak av FRP.
  3. Jeg har vært kinosjef, og med ikke alt for høye tanker om jærbuens filmsmak, startet om høsten (tidlig 90-tall) med visning av en serie Arnold Schwarenegger-filmer. Jeg fikk ikke fornyet kontrakt, men fikk med meg to filmfestivaler, og så vanvittig mye film det året.
  4. Når noe er gøy, synes jeg det er veldig gøy (til det ikke er gøy lenger) - jeg er inne i en salsafase. Er ikke flink, men kommer akkurat tilbake fra Amsterdamtur der vi flere kvelder på rad, danset de små latinamerikanske mennene i senk ved brutale hælspark og det som på godt norsk kalles for revkrok.
  5. Kona mi er salmedikter og havner antakelig i den nye salmeboka. Mitt litterære forsøk har begrenset seg til en prosjekt VG hadde for 10 år sida, der leserne skulle skrive kapittel for kapittel (en slags nett/voksenvariant av Barnetimeboka som i alle fall jeg husker fra barndommen), vel - mitt bidrag til spenningssjangeren ble ikke publisert, og godt (?) var det.
  6. Jeg har fire barn, og når jeg av og til er i sørligere land som Italia og Spania, synes de det er vanvittig mye . Fire barn og to katter er ganske passe synes jeg.
  7. Huset vårt er kaotisk, og vi er ikke flinke til å holde ting i orden. Det er morsommere å lese bøker, høre på musikk eller å gå ut enn å beslaglegge helgene med renhold, større oppusningsprosjekter eller generelt vedlikehold.

Ingen kommentarer: