torsdag, november 02, 2006

Snacks for oss firefoxbrukere


Jeg skal innrømme at jeg synes den nye exploreren til MS var ganske ok, fiks måte å opprette ny side på osv osv. Dessuten ble fontene mine på www.norskboka.no ganske fine (utrolig stygge i firefox, men så er da også sidene laget i frontpage)
Men - så har jeg oppdaget noen utrolig bra "add-ons" for firefox som oppveier det meste.

1. Scrapbook - det er et verktøy som lager sider og visstnok alt du ser i nettleseren. Lurer på om det også inkluderer video og lyd - det har jeg ikke testa. Men ser du noe bra - lagrer du ikke bokmerket - du lagrer faktisk hele sida - litt fascinerende å gjøre det for nettsteder som endrer seg raskt.
2. Google - bookmarks. Google-verktøy som syncer bokmerkene i firefox når du bruker flere maskiner. Jeg tror forøvrig jeg begynner å bruke Googles kalender - jobber på 3 maskiner og jeg er overbevist om at kalendre er noe som bør ligge online.
3. Googlepedia. Det er et verktøy som gjør at når en søker i Google, får en opp søkeresultat fra Google på venstre side av skjermen og så resultater fra Wikipedia på venstre side av skjermen.

Ingen kommentarer: